Shop
Kako da zaposleni postanu ambasadori vašeg brenda

Kako da zaposleni postanu ambasadori vašeg brenda

Pokušavate da izgradite brend firme? Vaši zaposleni mogu da postanu najbolji ambasadori vaše priče, a evo i kako.

10.01.2023.

Poslovanje svake firme zavisi od reputacije, pri čemu je izgradnja brenda jedna od osnovnih stvari za dugoročni uspeh. Osim potrebe za stalnim usavršavanjem proizvoda i usluga, jedan od najboljih načina za brendiranje upravo je putem zaposlenih koji kao ambasadori šire pozitivnu sliku o vama i vašoj priči.

Istraživanja su pokazala da čak 52 odsto potrošača veruje u ono što zaposleni govore o svojoj firmi nego u ono što direktori govore. Sadržaj na društvenim mrežama koji zaposleni dele osam se puta više deli ili komentariše nego sadržaj koji se deli putem poslovne stranice firme. Slični podaci iz Amerike ukazuju na to da 46 odsto Amerikanaca smatra prijatelje i porodicu za uverljiv izvor informacija o proizvodima i uslugama koje planiraju da kupe, dok čak 83 odsto potrošača kupuje na osnovu lične preporuke osobe koju poznaje, a ništa drugačije nisu ni navike prosečnog potrošača u Srbiji.

Na kraju ostaje pitanje kako iskoristiti ogroman potencijal koji zaposleni mogu da donesu. Zato vam predstavljamo osam strategija kako biste lakše motivisali zaposlene da postanu zagovornici vašeg brenda.

1. Ne tražite od zaposlenih da budu ambasadori vašeg brenda

Ako biste to uradili, potencijalni kupci bi na kilometar namirisali o čemu je reč. Kada su ljudi iskreno zadovoljni radom u vašoj firmi, ne morate ni u šta da ih ubeđujete. A to možete pretvoriti u svoj adut. Nije u redu ni da ih podstičete materijalno, već zapravo treba da zaslužite da vaši zaposleni postanu iskreni zagovornici vašeg brenda fer odnosom prema svima.

2. Ne diktirajte, već sarađujte

Kada postanemo vlasnici nečega, počnemo da se brinemo o tome. U pogledu izgradnje brenda, najosnovniji aspekt angažovanja zaposlenih jeste da postanu dubinski uključeni u sliku o brendu i vrednosti koje pokušavate da izgradite. Najbolji način za to je delotvorna komunikacija: etika, vizija i mere za sprovođenje u delo vrednosti koje propagirate.

kolektivno osiguranje zaposlenih

Komunikacija u tom smislu mora biti dvosmerna. Da bi zaposleni išli u pravom smeru u kom ide i vaša kompanija, moraju postati zadovoljni poslom koji obavljaju, ali i zadovoljni dok su na poslu. Zato prikupite povratne informacije od njih putem anketa, fokus-grupa i na druge načine. Samo najbolje ideje sprovedite u delo – i to tako da doprete do svih.

3. Širite pozitivan uticaj 

Svi želimo da učinimo nešto zbog čega će nas svet pamtiti. Zato etičko poslovanje ne predstavlja samo ispravan put već čini i da se zaposleni osećaju angažovano tako da će se isticati oni koji žele da šire priču o vašem brendu.

Kada postavite osnove, napravite i korak dalje putem inicijativa kojima ćete vratiti dug zajednici ili planeti. Time ćete stvoriti priče koje će biti vredne prepričavanja i koje će zaposleni i njihovi prijatelji rado deliti s drugima.

4. Budite iskreni

Nijedno preduzeće nije bez problema. Premda možete doći u iskušenje da pred zaposlenima odajete utisak savršenosti kako biste održali nivo entuzijazma, to možda i nije najpametnije činiti. Bez obzira na to kako se ponašate ili šta im govorite, znaće šta se stvarno dešava, naročito ako stvari ne idu po planu. Guranje problema pod tepih može vam se obiti o glavu jer zaposleni mogu da steknu utisak da su stvari mnogo gore nego što jesu i da vi niste zainteresovani za rešavanje problema.

Međutim, ako ste iskreni i kažete kako stvari zaista stoje, zaposleni vam mogu pomoći da prebrodite krizu. Nije sramota tražiti pomoć, naročito ako su u pitanju vaše greške iz kojih svi mogu nešto da nauče. Time ćete pokazati skromnost i važnost saradnje, a da ne spominjemo i povećanje potencijala za rešavanje problema.

5. Podstičite slobodu izražavanja i različitog mišljenja

Od zaposlenih ne možete očekivati da pozitivno govore o vašoj firmi ako i sami nemaju pozitivno mišljenje o njoj. S druge strane, ako osećaju dovoljnu slobodu da budu ono što jesu i da ih cenite kao pojedince, to je sasvim druga priča. Na taj način će moći i da pozitivno pričaju o vašem brendu, a steći ćete i širi uvid u njihove ideje čak i ako se razlikuju od vašeg viđenja stvari. Uvek je dobro imati uvid iz različitih uglova.

kako motivisati zaposlene

6. Verujte zaposlenima

Stručnost zaposlenih se mora poštovati. To je jedna od najvažnijih stvari. Ako za vas rade recimo dizajneri, od njih ćete moći da čujete šta je aktuelno u svetu dizajna, ali ne smete dozvoliti da njihovo mišljenje nadgornjava neko ko nije stručan u toj oblasti. Čak i ako neko ima više iskustva, to ne znači da je nužno uvek u pravu.

Postarajte se da svi zaposleni dobiju priliku da ispunjavaju ciljeve i zadatke koje pred njih postavite bez uplitanja mikromenadžmeta, odnosno prečestog proveravanja i usmeravanja.

Naravno, svi imamo sastanke i rokove koje moramo da ispoštujemo, ali i to se ponekad može pomeriti. Nekad se ispreče lični razlozi, poput odlaska kod lekara ili porodične obaveze, poput preuzimanja dece sa važne predstave. Važno je da zaposlenima date priliku da i pored posla mogu da upravljaju svojim privatnim životom. Tako ćete im uliti osećaj poštovanja i steći će pozitivan utisak o vama kao poslodavcu.

7. Ulažite u ljude

Ako želite da zaposleni ulažu svoje vreme u vaš biznis, ulažite i vi u njih. Uostalom, to vam je najvažniji resurs. Svako treba da ima individualni plan ličnog razvoja, ali i potrebne alatke i resurse koji će im uvek biti na raspolaganju. Ako se zaposleni osećaju sigurno na svojoj poziciji, neće se žaliti prijateljima i članovima porodice, već će širiti pozitivnu sliku o radu u vašoj firmi. Zaposleni će biti mnogo motivisaniji kada im obezbedite bezbrižnost, pri čemu vam može pomoći osiguranje zaposlenih.

8. Kreirajte iskustva vredna deljenja

Bez obzira na to da li su priznanja javna, da li organizujete proslavu dana firme ili neku zajedničku akciju, neobična iskustva učiniće da zaposleni svaki dan žele da dođu na posao. A možda će čak i poželeti da to podele na Instagramu ili nekoj drugoj društvenoj mreži!

kako nagraditi zaposlene

--

Pročitajte i:

Rutina: spas za produktivnost prilikom rada od kuće

Kako biti produktivniji

Kako da prednosti Instagrama iskoristite za poslovanje

Prijavi se i budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena * su obavezna