Kad ste vlasnik preduzeća, između ostalih privilegija, imate i mogućnost da koristite svoju društvenu poziciju da učinite neko dobro u svetu
Kad ste vlasnik biznisa, između ostalih privilegija, imate i mogućnost da koristite svoju društvenu poziciju da učinite neko dobro u svetu. Dobra vest je da to ima smisla i sa poslovnog aspekta. U jednom istraživanju 91% potrošača širom sveta reklo je da će, pod uslovom slične cene i kvaliteta, verovatno preći na brend koji podržava neku dobru stvar.
Ali hajde da krenemo od početka:
Dobra društvena odgovornost preduzeća (CSR) počinje sa osnovnom etikom. Ako nemate zaposlene, ovaj cilj ćete postići relativno lako. Ako ih imate, vredi se postarati da svi idete u istom pravcu.
Zato razmislite o uvođenju formalnog dokumenta koji se može nazvati Etički statut (Kodeks ponašanja, Pravilnik o poslovnoj etici itd.) koji će služiti kao centralna tačka za etičko poslovanje i merenje performansi koliko su vaši zaposleni uspeli da uvedu te vrednosti u svoje živote i u život vaše kompanije. Čak biste mogli ponuditi podsticaje da nagradite zaposlene koji idu korak dalje da rade stvari koje se odražavaju dobro na vaše poslovanje.
Na kraju krajeva, da nije okoline, ne biste imali svoje preduzeće. Postoji mnogo načina na koje se zajednici možete odužiti, a jedan od njih je društveno odgovorno poslovanje. Na primer, mogli biste pokušati da ljude za posao kod vas tražite prvo lokalno, pre nego što počnete da tražite na nivou šire zajednice. Ukoliko kupujete materijal, možda možete i njega da kupujete lokalno da podržite radna mesta i preduzeća u lokalnoj zajednici.
Zatim obratite pažnju na lokalne inicijative koje biste mogli podržati. Još bolje, razmislite o stvaranju sopstvenog programa za zajednicu – inspiraciju možda možete pronaći ako pročitate o tome kako je Generali pokrenuo Human Safety Net. To je globalna mreža napravljena da osnaži marginalizovane ljude pružajući podršku porodicama, izbeglicama i zdravstvenim radnicima.
Ovaj izraz je nastao kao varijanta nekadašnjeg daleko poznatijeg izraza Unique Selling Proposition, a koji je označavao ono što kompanija radi ili proizvodi bolje nego druge, ono što je njena jedinstvena i odlučujuća prednost. Njena moderna varijanta naglasak stavlja na odgovornost prema društvenom okruženju. Zato razmislite o stvaranju sopstvene i specijalne Jedinstvene društvene ponude da ispričate priču sa kojom se ljudi mogu povezati i postići neki napredak tamo gde niko drugi ne bi mogao.
Ako ste vlasnik kafića, možete da dajete besplatnu hranu beskućnicima. Ako ste finansijski savetnik, možete da posetite škole i edukujete mlade o upravljanju novcem. Ili, ako ste mehaničar, možete da ponudite popuste na održavanje vozila lokalnim humanitarnim organizacijama.
Ne samo što tako radite marketing koji ne možete kupiti ni po kojoj ceni nego i stvarno pomažete ljudima sa kojima živite!
Pored društveno odgovornog poslovanja, kako biste mogli bezbrižno da se posvetite svom poslu, preporuka je da osigurate svoj mali biznis, a s obzirom na to da živimo u online svetu, jako je dobro iskoristiti i osiguranje od sajber napada.
Pročitajte i:
Koliko je važno da zaštitite firmu od sajber kriminala
Uvod u finansije za mala preduzeća
Kako da prednosti Instagrama iskoristite za poslovanje