Shop
Top 10 saveta za bezbedno poslovno putovanje

Top 10 saveta za bezbedno poslovno putovanje

Politika zaštite zaposlenih na putovanjima zakonska je obaveza poslodavca. Pogledajte šta sve treba da definiše.

15.09.2022.

Poslovanje je u 21. veku postalo globalno. Ako imate svoju firmu, velika je verovatnoća da će se u nekom trenutku javiti potreba za putovanjima, na kojima bezbednost treba da bude prioritet.

Poslodavci imaju dužnost da se brinu o zaposlenima gde god da se nalaze, tako da je potrebno uspostaviti politiku o putovanjima i posebne korake koje treba pratiti kako bi ostali bezbedni bez obzira na to kuda i kada putuju. Zato vam predstavljamo 10 saveta za bezbedna poslovna putovanja.

1. Uradite opštu procenu rizika

Ovo ne samo da je zakonska obaveza nego je i osnovna stvar etičke prirode da se napravi dokument opšte procene rizika za zaposlene koji treba da odu na poslovno putovanje. Tako ćete moći da identifikujete potencijalne slabe tačke koje treba da rešite pre nego što zaposleni krene na put. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja sastavilo je Smernice za procenu rizika koje treba poštovati.

2. Politika o poslovnim putovanjima treba da sadrži korake za smanjenje rizika

Postupak procene rizika treba obavljati svaki put kad zaposleni menja mesto rada. U nastavku se nalaze dodatne ideje, ali treba upamtiti to da je svako putovanje za sebe i naročito specifično, te se shodno tome treba prilagođavati.

poslovno putovanje

3. Informišite zaposlene o lokalnim zdravstvenim rizicima

Vaša je obaveza kao poslodavca da zaposlene uputite u zdravstvene rizike koji ih mogu čekati na odredištu tako što ćete im pružiti obuke i smernice u pogledu bezbednosti. Ako treba da izbegavaju da piju vodu iz vodovoda, da jedu kod uličnih prodavaca i sl. – zaposleni treba da budu svesni tih rizika.

4. Spremite korisne alate za bezbedno putovanje

Ako je potrebno, obezbedite zaposlenima neophodne potrepštine, kao što su npr. suplementi vitamina C, boce koje same prečišćavaju vodu i sl. kako biste rizike smanjili na minimum.

5. Ukažite im na opasnosti od iscrpljivanja

Zaposlene bi trebalo edukovati i o tome kako da se brinu o sopstvenom zdravlju dok su na putovanju kako bi izbegli opasnost od iscrpljenosti. Na primer, bilo bi super ukazati im na to kako da se pravilno hrane (redovni svakodnevni obroci), zatim da smanje rizik od nastanka prehlade tako što će pospešiti imuni sistem i imati dovoljno vremena za odmor, ali i dovoljno prostora za rekreaciju u cilju sprečavanja iscrpljivanja tokom putovanja.

6. Omogućite im obuku o bezbednosti tokom putovanja

To podrazumeva ne samo osnovne informacije, kao što su podaci za kontakt sa lokalnom ambasadom ili konzulatom, nego i brojeve telefona hitnih službi, bezbedna područja, kao i oblasti koje treba da izbegavaju.

bezbedno poslovno putovanje

7. I politika troškova treba da zaštiti zaposlene

Ponekad je za bezbednost potreban novac. Uostalom, ako zaposleni znaju koji je najbezbedniji deo grada, to im neće koristiti ako se prenoćište ili hotel ne nalaze u tom području. Zato zaposlenima obavezno pružite informacije o najbezbednijim vidovima prevoza (npr. brojevi taksi službi), čak i ako su malo skuplji, tako što ćete im dati dovoljno prostora u budžetu za putovanje.

poslovno putovanje - polisa osiguranja

8. Kupite pravo putno osiguranje

Standardno osiguranje od odgovornosti ne obuhvata duže periode rada u inostranstvu, tako da zaposlenima morate obezbediti adekvatnu polisu putnog osiguranja. U zavisnosti od potrebe posla, možda će biti potrebna dodatna pokrića.

Putno osiguranje se obično kupuje sa mišlju da nam nikad neće zatrebati. Ali ako zaposleni putuju redovno, povećava se verovatnoća da će im zatrebati usluge osiguranja (medicinska asistecija, lečenje, putna asistencija…) Zato je važno imati pouzdanog partnera i pravi program u okviru paketa.

9. Organizujte zajedničko druženje

Iako je reč o poslovnom putovanju, uvek je dobro organizovati zajedničku aktivnost za članove tima i saradnike kako bi se dodatno upoznali i pospešili saradnju. Predlog može da bude obilazak neke zanimljive lokacije ili ručak u autentičnoj lokalnoj konobici.

10. Neka putovanje bude izuzetak, a ne pravilo

I na kraju, ne zaboravite da je najbolja mera bezbednosti na putovanjima da se uopšte i ne krene na put. Neka putovanja mogu negativno da se odraze na mentalno zdravlje zaposlenih, kao i na njihove psihosocijalne veštine i društveni i porodični život, što dalje povlači dodatne rizike.

Zahvaljujući savremenim tehnologijama, danas postoje brojne mogućnosti koje su smanjile potrebu za čestim putovanjima u inostranstvo, čime se dodatno umanjuju i troškovi. Stoga, ako je odlazak na putovanje neophodan – ne zaboravite da zaposlene upoznate sa rizicima i obavezno uspostavite politiku o poslovnim putovanjima kako bi zaposlenima bila dostupna sva tehnološka dostignuća pre odlaska na put.

Pričitajte i:

4 koraka za napredovanje u karijeri

Kako da napišete savršen CV

Poslovi budućnosti: šta nam donosi automatizacija

--

Prijavi se i budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena * su obavezna