Site name
Site name

Roditelji treba da brinu i o sebi


briga o zdravlju

Želiš da među prvima dobijaš
informacije o popustima i korisne savete?

21.09.2020.

Svakom roditelju briga o sebi može predstavljati dodatnu obavezu. Dok se pobrinemo o svim članovima porodice koji zahtevalju našu pažnju, retko se desi da nam ostane vremena za brigu o sopstvenom mentalnom i fizičkom zdravlju. Dok se okrenemo, dan proleti i ponovo je vreme za spavanje. Ukoliko vam je potrebna pomoć oko organizacije i pronalaženja vremena za sebe, nastavite da čitate naše savete koji vam mogu biti korisni.

Nađite vremena za sebe

Istraživanja su pokazala da prosečna mama ima samo 17 minuta slobodnog vremena za sebe tokom dana, tako da je vidno da briga o sebi mnogima nije prioritet, iako bi trebalo. Ako uspostavimo vezu sa sobom i održavamo mentalno zdravlje, to će se pozitivno odraziti na raspoloženje, smirenost i otpornost na stres i anksioznost.

pravljenje spiska obaveza za roditelje-min.jpg

Prvi korak svakako bi bilo pravljenje spiska. Napravite listu zadataka koji vam oduzimaju najviše vremena, a koje možete da prepustite nekom drugom članu porodice. Čišćenje, kuvanje ručka i raspremanje – sve te obaveze mogu se podeliti sa nekim članom porodice. U brizi o sebi najvažnija je blagost, tako da sebe ne morate mučiti preuzimanjem više obaveza nego što možete da postignete. Napravite pauzu kad god vam je potrebna.

U džepnom kalendaru ili aplikaciji Todoist možete da napravite sedmični, mesečni i tromesečni plan aktivnosti, ali uz planiranje vremena za sebe. Možete povezati članove porodice tako da budu svesni datuma koje ste rezervisali i da bi mogli da se pobrinu o drugim zadacima.

Iako se nepredviđene obaveze ne mogu isplanirati, potrudite se da svake večeri odete u krevet u isto vreme i da provedete dovoljno vremena odmarajući se. Ako dođete u iskušenje da u sitne sate probate da obavite sve ono što niste stigli tokom dana – odolite tom porivu. Hronični umor vas može dotući tako da možete da izgubite mnogo više vremena nego što vam je uobičajeno potrebno za obavljanje jednostavnih zadataka. Tako ćete znati kada i šta treba obaviti, a kada je vreme za odmor.

Još jedna bitna stvar koja oduzima puno vremena jeste odlazak u kupovinu. Ali i za to postoji rešenje. Namirnice možete kupiti i onlajn pošto većina supermarketa, ali i drugih prodavnica, podržava opciju e-kupovine i dostave na kućnu adresu. To ne samo da znači da ćete pri ruci imati smrznute proizvode ili spremne obroke, nego i novu garderobu za decu i polazak u školu. Male radosti čine svaki dan boljim!

odmaranje roditelja-min.jpg

Saveti za opuštanje

Lista svakodnevnih obaveza roditelja raste iz dana u dan. Zato svakog jutra odvojite 10–15 minuta za meditaciju. Stavite pauzu na sve obaveze, samo dišite i razmišljajte. Aplikacije poput Headspace ili Calm mogu vam u tome pomoći. Takvim odvajanjem vremena ujutro, ali i uveče, razbistrićete um i osloboditi se nepotrebno nagomilanog stresa tokom dana. Meditacija je odličan način da ponovo uspostavite kontrolu nad svojim mislima.

Razmislite šta vas još opušta i napravite spisak. Podelite opuštajuće radnje na one koje brzo možete da obavite, poput pisanja dnevnika, i na one koje zahtevaju malo više angažovanja, poput odlaska na masažu ili časova joge. Nekada ih možete kombinovati: recimo, odlazak kod pedikira možete zakazati s prijateljima. Važno je da svake sedmice ili meseca zakažete nešto čemu ćete se unapred radovati i što će doći kao nagrada nakon napornog rada.

Ishrana, vežbanje i san

Pored hobija i vremena za razbibrigu, važno je obratiti pažnju na ishranu, san i vežbanje. Oni ne samo da utiču na fizičko zdravlje, već i na mentalno blagostanje. Istraživanja su pokazala da se ishrana bogata voćem i povrćem, ali i smanjivanje unosa kofeina i alkohola mogu pozitivno odraziti na raspoloženje. Jednako važi i za redovno vežbanje.

Spavanje nekima može predstavljati luksuz, ali svi znamo koliko se loše osećamo kada nedovoljno ili loše spavamo. Istraživanje centra CIRUS pokazalo je da su sati koje provedete u krevetu pre ponoći najvažniji tako da se morate držati vremena odlaska na počinak. Smestite decu u krevet ranije, a onda i vi sami probajte da čitate u krevetu pa ćete se tako sigurno uspavati.

Na kraju valja upamtiti da ne morate sve da obavite odmah sada. Niste vi jedini odgovorni za sve – zato podelite zadatke i raščistite raspored. Uspostavite rutinske zadatke, odvojte vreme za sebe i potrudite se da se odmorite kako biste imali dovoljno snage i poleta za novi dan. Tako ćete moći da ponovo uživate sa porodicom.

Delimo sa vama savete kako još na kvalitetan način možete provesti vreme:

Kako da sebi priredite spa tretman kod kuće

Saveti za pripremu zdravih obroka za celu porodicu

 

 
 
 
Prijavi se
Budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena sa * su obavezna