Site name
Site name

Šta je vitamin D i zašto je toliko važan


Vitamin D

Želiš da među prvima dobijaš
informacije o popustima i korisne savete?

29.07.2020.

Dobar je za jačanje kostiju, poboljšava raspoloženje, a može biti i saveznik u prevenciji raka. "Sunčani vitamin" ili vitamin D je zbog svega toga neverovatno koristan. Međutim, možda ćete se iznenaditi kada čujete da ga nije tako lako sintetizovati u preporučenim količinama tokom dana. Zbog toga ćemo proći kroz neke od načina za najbolje uzimanje vitamina D, bez obzira na vremenske uslove, kako biste mogli da pazite i na telo i na duh.

uzivanje na suncu uz vitamin D

 Šta je vitamin D?

Vitamin D, reguliše količinu kalcijuma u krvi, kostima i želucu, a takođe pomaže usvajanje fosfata, važnih čestica koje se nalaze u kostima. Ovo je jedini vitamin koji naše telo proizvodi prirodno, izlaganjem sunčevoj svetlosti. To je ujedno i najdelotvorniji način za dobijanje preporučenih doza vitamina D.

Nasuprot tome, većina drugih vitamina mora da se unosi kroz svakodnevnu ishranu. Pa ipak, vitamin D jedini je vitamin koji naše telo pretvara u hormon kalcitriol, odnosno hormonski aktivnu formu vitamina D.

Za šta je potreban vitamin D?

Vitamin D je neophodan za održavanje zdravih kostiju, zuba i mišića. Takođe je dokazano da unapređuje mentalno zdravlje, a pojedina naučna istraživanja su potvrdila da je nedostatak ovog važnog vitamina povezan sa određenim kancerima, bolestima srca i dijabetesom tipa 1.

Ako ste skloni prehladama ili gripu, često osećate zamor, blagu depresiju ili bol u leđima, kostima ili mišićima (naročito ako imate osteoporozu ili artritis), onda bi vam dodatni unos vitamina D mogao biti od pomoći. Konsultujte se sa svojim odabranim lekarom.

suncani vitamin D

Kako unositi više vitamina D?

Vrlo jednostavno - boravite napolju češće! Ponesite ručak sa sobom i izađite u park na pauzi, organizujte piknik ili pešačenje za vikend. Ne propustite da upijete sunce koje, uz odgovarajuću SPF zaštitu, ima blagotvorno dejstvo na vaše zdravlje.

Ukoliko želite da pojačate unos vitamina D kroz ishranu, možete uključiti punomasnu ribu, poput lososa, zatim žumance, mleko, jogurt, ovsenu kašu i tofu. Ako u vašem slučaju postoji veći rizik od nedostatka vitamina D, možete probati i dodatke ishrani koji ga sadrže u dovoljnim količinama.

Briga o zdravlju je važan prioritet čoveka. Zdrava ishrana i vežbanje su ključni, ali ne zapostavite ni redovne preventivne preglede. Budite odgovorni prema sebi i uz Generali zdravstveno osiguranje obezbedite sebi lekarske usluge u brojnim klinikama širom zemlje.

Pročitajte naše dodatne savete za zdrav život kojima ćete transformisati svakodnevnu rutinu:

Jednostavni i ukusni recepti za smuti

Kako ojačati imunitet na prirodan način

Video: Kako izbeči bakterije i virus kojima smo okruženi

 

 

Prijavi se
Budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena sa * su obavezna