Site name
Site name

Lake joga vežbe za početnike koje svako može da uradi


joga-za-pocetnike

Želiš da među prvima dobijaš
informacije o popustima i korisne savete?

26.05.2020.

Joga je jedan od najboljih tipova fizičke aktivnosti sa izuzetno bogatom tradicijom: veruje se da postoji preko 5000 godina. Joga jača mišiće, deluje smirujuće i poboljšava rad imunog sistema. Što je još bolje, jogom mogu da se bave svi - bez obzira na uzrast i nivo fizičke spreme. Za jogu su vam potrebni samo podloga za vežbanje, udobna odeća, dovoljno prostora, kao i motivacija da pravilno savladate određene poze. Da li smo vas već zainteresovali? Predstavljamo vam savršene vežbe za početnike.

Upoznajte se sa nekoliko osnovnih poza ili asana koje će vam pomoći da za tren oka postanete pravi jogin.

Poza deteta (balasana)

 

Childs-pose-new.png

Poza deteta ili balasana je klasična poza u jogi koja služi za relaksaciju. Ona vam pomaže da se opustite, istegnete leđa i poboljšate gipkost kukova otvaranjem karlice. Oslonite se na šake i kolena, udahnite i sedite na stopala ispravljenih leđa. Izdahnite, nagnite se ka napred i oslonite glavu na podlogu za vežbanje. Istegnite ruke ispred sebe, tako da su vam dlanovi oslonjeni na pod. Dišite duboko jedan minut.

Pas koji gleda dole (adho mukha svanasana)

Downward-Dog-new.png

Ovo je sjajna poza koja jača leđa i mišiće trbušne regije, te poboljšava raspoloženje. Oslonite se na šake i kolena, razmaknite šake u širini ramena i udahnite duboko. Gledajte nadole i dok izdišete ispravljajte kolena. Dišite duboko jedan minut.

Pas koji gleda gore (urdhva mukha svanasana)

Upward Dog.png

Lezite na stomak, savijte ruke u laktovima i stavite dlanove pored tela. Udahnite i odignite telo sa poda, oslanjajući se na šake i stopala. Sa izdahom se polako spustite na pod i odmorite.

Trougao (utthita trikonasana)

Triangle.png

U ovom stojećem položaju otvorićete grudni koš i zategnuti čitavo telo. Stanite sa široko razmaknutim stopalima, ali tako da vam je udobno. Pružite ruke u stranu, držeći ih u visini ramena. Okrenite desno stopalo pod uglom od 90 stepeni i savijte se preko desne noge. Položite desnu šaku na skočni zglob, cevanicu ili koleno. Podignite levu ruku ka plafonu, gledajte nagore prema njoj i ostanite u ovom položaju 5 - 8 udaha. Vratite se u početni položaj i ponovite isti postupak na drugoj strani. 

Poza drveta (vriksasana)

joga poza drveta

Ova poza vam pomaže da poradite na ravnoteži - kako telesnoj, tako i duhovnoj. Dok ste u ovoj pozi, ne bi trebalo da gledate naokolo niti da dozvolite da vam odlutaju misli jer ćete automatski izgubiti ravnotežu. Stanite uspravno spojenih stopala, pa stavite desno stopalo na unutrašnji deo leve butine. Ako ne možete to da uradite, stopalo možete položiti na list ili skočni zglob, ali nikako na koleno. Spojite šake dlan o dlan i prislonite ih na grudi. Nađite tačku na koju ćete se usredsrediti 8-10 udaha. Dišite iz stomaka, a ne iz pluća. Potom spustite desno i podignite levo stopalo. Aktivno gurajte savijenu nogu prema spolja i pritom stegnite stomačne mišiće.

Sveća (sarvangasana)

Leg up.png

Ova vežba je izuzetno prijatna i ujedno predstavlja sjajan način da se opustite na kraju vežbanja. Sednite naspram zida i približite mu se što više možete, podignite noge i prislonite ih uza zid. Gornji deo tela bi trebalo da je pod uglom od 90 stepeni u odnosu na noge. Dišite duboko nekoliko minuta u ovoj pozi.

Važno je brinuti o stanju duha i tela, jer je zdravlje najbitnije. Ukoliko želite da nakon ovih osnovnih vežbi saznate više o jogi, ali i drugim načinima kako da poboljšate zdravlje, predlažemo da pogledate listu naših partnera gde naši klijenti privatnog zdravstvenog osiguranja mogu ostvariti posebne pogodnosti.  Brinemo o vama i vašem zdravlju.

Prijavi se
Budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena sa * su obavezna