Site name
Site name

Budite fizički aktivni i tokom radnog vremena


Budite fizički aktivni i tokom radnog vremena

13.05.2019.

Vežbanje nas čini pametnijim, podiže nam energiju više od kafe i oslobađa hormone sreće. Danima kada smo fizički aktivni, naša produktivnost se povećava za 23 %. Vreme koje provedemo na poslu i svakodnevne obaveze mogu ostaviti malo vremena za bavljenje sportom, zato u ovom tekstu saznajte kako da u toku radnog vremena budete fizički aktivni.

Skratite vreme u kolima i gradskom prevozu

Bilo da putujete na posao kolima ili gradskim prevozom, izdvojite 10 minuta za kratku šetnju do posla tako što ćete auto parkirati malo dalje od radnog mesta ili sići neku stanicu ranije.

Korsitite stepenice i prošetajte u okolini zgrade

Istraživanja pokazuju da 10 minuta lagane šetnje podižu energiju više nego čaša kafe ujutru. Kada stignete na posao, umesto lifta koristite stepenice. Kada god ste u mogućnosti, pogotovo ako imate interni sastanak sa kolegama iz svog tima koji ne zahteva korišćenje laptopa, zamenite salu za sastanke sa šetnjom u okolini zgrade.

Vežbajte i dok sedite

Čak i vreme provedeno za radnim stolom može da se iskoristi za vežbanje, naročito za oblikovanje struka i trbušnih mišića. Ispravite noge, podignite ih sa poda i pokušajte što duže da izdržite, do 15 sekundi. Ponovite ovu vežbu nekoliko puta kako bi aktivirali glavne mišiće. U sedećem položaju možete raditi još jednu vežbu koja je odlična za struk. Ispravite leđa, opustite ramena, stegnite mišiće stomaka, ujednačeno dišite i pomerajte telo u desno pa u levo. Ukoliko nemate uslove da obavite ovakve vežbe za svojim radnim stolom, pokušajte bar na svakih sat vremena da ustanete i prošetate po kancelariji.

Maksimalno iskoritite vreme za pauzu

Vreme pauze za ručak takođe možete da iskoritite u korist svoje fizičke spreme. Ukoliko se u blizini vašeg posla nalazi teretana ili fitnes centar, proverite da li u ponudi imaju kraće intenzivne treninge koje biste mogli da obavite tokom pauze. Tura brzog hodanja takođe može da bude korisna rekreacija tokom pauze. Ukoliko niste u mogućnosti da sprovedete ovakve vežbe, jednostavno posle ručka prošetajte sa kolegom, osvežite se i to će vam značajno podići popodnevnu produktivnost.

Koristite aplikacije za praćenje fizičke aktivnosti

Konačno, preuzmite bilo koju aplikaciju za praćenje fizičke aktivnosti na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou. Pratićete broj koraka i ukoliko niste ispunili željeni cilj, napravite dodatne korake koji su vam zacrtani na dnevnom nivou . Ovo će vas sigurno podstaći da budete posvećeniji i motivisaniji za fizičku aktivnost.